Visit Intelligence osti Innorangen

Visit Intelligence and Innorange together at EuroShop-fair. From left  Artto Ilmanen (Chief Sales Officer), Samuli Silanto (COO, Sales & Strategy Development) and Lauri Ruohonen (CEO) Visit Intelligence Oy.
Visit Intelligence and Innorange together at EuroShop-fair. From left Artto Ilmanen (Chief Sales Officer), Samuli Silanto (COO, Sales & Strategy Development) and Lauri Ruohonen (CEO) Visit Intelligence Oy.

Visit Intelligence osti Innorangen

Liiketilojen ja kauppakeskusten kävijäanalytiikkaan erikoistunut Visit Intelligence Oy on ostanut Innorange Oy:n julkistamattomalla summalla. Vuonna 2016 Visit Intelligencen tekemä pääomasijoitus Innorangeen käynnisti suomalaisten yritysten välisen yhteistyön.

Menestyksekkään yhteistyön seurauksena 30.03.2017 Visit Intelligence osti Innorangen. Kaupasta on huomattavia strategisia ja taloudellisia hyötyjä.

”Yhteistyömme alussa tuli heti tunne siitä, että oikeaan suuntaan ollaan menossa, ja halusimme vahvistaa entisestään kumppanuussuhdetta”, sanoo Lauri Ruohonen, Visit Intelligence Oy:n toimitusjohtaja. ”Tällä hetkellä vähittäismyyntimarkkinoilla on suuri kysyntä kävijäanalytiikalle. Innorangen ostaminen vahvistaa entisestään Visit intelligencen kilpailukykyä mahdollistamalla kokonaisvaltaisen kävijöiden määrä- ja käytösanalysoinnin. Tämän tiedon pohjalta asiakkaamme pystyvät parantaa sekä asiakastyytyväisyyttä että liiketilojensa kannattavuutta.”

Oston jälkeen Innorange jatkaa toimintaansa tytäryhtiönä. Innorange on saavuttanut vahvan nimen WiFi-analytiikkaratkaisuissa niin vähittäismyynti- kuin OEM-markkinoilla. Visit Intelligence on puolestaan kansainvälisesti tunnettu analytiikkatavaramerkistä Visit®.

”Yhdistynyt portfolio on jo todistanut, että sille on kysyntää markkinoilla. Esimerkiksi EuroShop-messuilla saimme tehtyä useita toimeksiantosopimuksia”, kertoo Antti Lappeteläinen, Innorange Oy:n puheenjohtaja ja uusi Visit Intelligence Oy:n Teknologiajohtaja (CTO).

Palveluiden tarjonta jatkuu normaalisti eikä yrityskaupasta seuraa muutoksia yritysten asiakkaille. Visit Intelligence haluaa toivottaa Innorangen työntekijät ja uudet hallituksen jäsenet lämpimästi tervetulleiksi yritykseen.

 

Visit Intelligence lyhyesti

Visit Intelligence Oy (aikaisemmin Teknovisio Oy) tuottaa liiketilojen asiakkaiden kävijämääristä sekä näiden liikkumista ja käyttäytymisestä koskevaa analytiikkaa. Maailmanlaajuisesti yli 3 000 myymälää ja kauppakeskusta käyttää Visit®-järjestelmää ja Suomen kauppakeskuksista sitä käyttää noin 60 %. Visit® on Visit Intelligence Oy:n omistama tavaramerkki.

Innorange lyhyesti

Innorange Oy on innovatiivisten paikkatietoa käyttävien mittausjärjestelmien toimittaja. Innorangen kehittämiä ratkaisuja käytetään kaupan alan asiakasanalysoinnin lisäksi myös liikennevirtojen mittaamiseen ja jalankulkijoiden käyttäytymisen seurantaan.